expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday 6 November 2014

LETTER FOR MY BESTFRIEND...

Hari kelmarin mungkin hari yang perit untuk kita lalui. .
terasa seperti tidak ingin sahaja hidup hari kelamarin..
beban yang ada begitu berat sehinggakan titisan air mata tercurah tanpa tertahan..
perasaan seorang yang kecewa sering ingat akan waktu yang berlaku pada masa silam..

Kelmarin itu adalah satu sejarah.. ya.. memang,, semua orang tahu menilai yang kelmarin itu adalah satu sejarah.. hakikat daripada sejarah yang terus berlaku setiap hari.. ada diantara mereka yang terlupa sejarah itu kuasa masa hadapan.. memang kita tidak dapat mengubah apa yang sudah terjadi pada hari kelmarin kerana sememangnya itu sudah menjadi sejarah.. ibaratkan sahaja jarum jam yang berputar.. setelah ia berlaku sedetik kehadapan,, amat tidak mungkin untuk mampu kembali ke tempat asalnya.. 

Begitu juga soal perasaan manusia,, sekali ia telah berlalu amat sukar untuk dikembalikan.. sahabat yang disayangi,, kalau kita boleh mengubah sejarah seperti mungkin yang berlaku dalam dongen ceritarama kisah cinta manusia.. aku juga ingin kembali ke masa silam. . satu masa yang mungkin merupakan masa paling bahagia buat aku.. kehadiran warkah ini adalah untuk mengenang jika kau merasa persahabatan antara kita sudah mulai renggang mamah kenangan silam. .

Apa yang harus dilakukan adalah menerima keadaan sekarang.. walaupun mungkin itu sukar. . namun cobalah.. sahabat.. kau adalah teman yang buat aku berasa selesa.. teman yang buat aku tertawa.. malah menjadi teman ketika aku menangis.. tidak ada terdetik niat jahat di hati ini terhadap engkau.. sahabat sejati menaruh kasih setiap waktu.. maaf jika aku menjadi manusia yang boleh dikatakan sebagai perampas dalam hidup kau. .  tapi bagi aku semua itu pandangan seseorang sahaja.. apa yang penting disini ialah tidaak mungkin aku mampu menghalang perkara yang sudah direncanakan di hadapan.. 

Tadir dan jodoh manusia adalah satu ketentuan tuhan.. satu kehidupan yang penuh dugaan itu harus dihadapi supaya mungkin kita faham erti menghargai kewujudan orang lain yang menyayangi kita.. sahabat.. percayalah,, tuhan selalu memberikan terbaik untuk kita.. mungkin ada seorang disana yang lebih baik untuk anda miliki.. 

Saya juga manusia biasa,, yang tidak sempurna dan kadang bersalah,, mohon kemaafan sesunguhnya jika saya perna berkasar dengan anda.. 

Dari saya, hidup ini telalu singkat untuk mengasihi orang lain dan tiada masa untuk membenci sesama kita.. masa lalu adalah tempat yang paling indah untuk dikunjungi, tepapi bukan tempat yang sesuai unttuk kita terus menetap.. belajarlah melupakan seseorang yang bukan milik kita lagi.. 

"..NOTHING HAPPEN UNTIL YOU MAKE IT HAPPEN.. "

Khas buat teman yang disayangi.. mari kita kawan macam dulu.. plz.. plz.. plz.. 
Ikhlas dari hati yang dilema di dalam persoalan..

No comments:

Post a Comment