expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday 4 November 2014

MY FIRST ENTRY.. SABAHAN SPEECH

Welcome to Story Of My Life. . Hi kamu semua. . Dalam kesibukan menghadapi exam ne. . Sempat lagi sa mau UPDATE blog. . haha. . blog pada kali ini adalah menceritakan tentang kehidupan saya. . Kehidupan seorang yang tidak mempunyai apa-apa dan sentiasa meminta bantuan dengan orang lain. . mungkin ramai lagi di luar sana yang mempunyai nasib serupa dengan saya. . So, saya berharap para pembaca memahami. . Inilah sebuah kehidupan. . Tiada manusia yang sempurna. . 


Kalau saya cakap saya suka warna hijau. . mesti ramai lagi yang suka warna ne lebih dari cara saya suka. . Sebenarnya, saya pun tidak tahu sebab kenapa warna hijau ini menjadi warna kegemaran. . Sejak dari sekolah rendah. . Itulah warna yang paling disukai. . hehe. . kalau ada kesalahan tatabahasa, .. maafkan saya. . blog ne menggunakan bahasa penghantar sabahan..

Sekarang saya belajar di sebuah sekolah impian yang terletak di sebuah daerah luar bandar yang bernama SMK kota Marudu. . Baru 2 tahun masuk sekolah ne. . dulu saya bersekolah di daerah Pitas iaitu di SMK Pitas II. Memang sukar dipercayai yang saya sudah berpindah sekolah. . Kalau ikut hati.. banyak kawan saya yang saya sayang di sekolah tu. . Tapi, untuk meneruskan kehidupan. . Konon,, akhirnya saya pindah sekolah.. 

Penat suda saya buat biodata ne,.. tujuan saya pindah sekolah sebab saya sambung masuk tingkatan 6 yang ada aliran sains.. Mujurlah saya jumpa dengan seorang ibu angkat yang sanggup kehulu kehilir mengurus perpindahan saya ne. . Semua keperluan saya dia yang belikan.. saya dikategorikan sebagai orang yang bertuah sebab dapat berjumpa orang yang baik seperti mama angkat saya ne. . Rasa terhutang budi betul dengan dia. . 

Saya masuk aliran perniagaan selepas dipecat daripada kelas aliran sains sebab tidak pandai-pandai jawab kertas Matematik T.. sampai sekarangpun saya tidak faham maksud tu subjek apa... Dalam kelas ne.. saya jumpa ramai kawan baru dan berjumpa semula dengan kawan lama saya di sekolah lama dulu. . So, tidak juga la akward 100% time masuk sekolah ne. . seriously,, saya rasa macam orang paling bodoh masa masuk kelas ne. . saya rasa saya jumpa dengan semua orang pandai-pandai.. begitu pula tu perasaan masuk sekolah baru kan. . Banyak masalah saya masa mau beradabtasi dengan sekolah ne. . sukar untuk dipercaya,, akhirnya saya biasa juga.. bersambung..


No comments:

Post a Comment